Vyfoť a napiš! Občané v Lokti upozorňují na závady a nepořádek novou aplikací

hlaseni_zavad

Novinkou v komunikaci mezi občanem a vedením města se chlubí v Lokti. S pomocí aplikace „hlášení závad“ mohou občané jednoduše a rychle upozornit radnici na závady či nepořádky ve městě. „Na stránce http://hlaseni.loket.cz/ stačí vyplnit z počítače, tabletu či chytrého telefonu jednoduchý formulář NOVÉ HLÁŠENÍ. Následně mohou občané sledovat, jak s jejich příspěvkem radnice naloží,“ vysvětlil tajemník Městského úřadu v Lokti Jiří Vávra.

Za celým záměrem stojí zastupitel Petr Adamec. „Ani správa budov, ani vedení města a ani zastupitelé nemohou vidět všechny potřeby oprav, doplnění mobiliáře či černé skládky, a proto je zde nástroj, který umožní občanům na toto upozorňovat a vznášet své požadavky,“ uvádí Adamec s tím, že pro mnoho občanů, kteří nechtějí z časových či osobních důvodů docházet se svými požadavky na město, je použití nové komunikační platformy jednoduchou cestou, jak své požadavky vznášet. „Zároveň mají určitou kontrolu nad jejich plněním. Hlášení by měla zůstávat v aplikaci uložená a občan uvidí, zda se řeší nebo ne, případně by se mu mělo dostat odpovědi jak. Je jasné, že nelze vše řešit hned operativně a větší věci bude třeba plánovat, ale podle mě z toho může být dobrý podklad například pro plánování oprav a investic,“ myslí si Adamec.

Podobná aplikace funguje již například v Karlových Varech. „Často v Lokti slyším, že se dělají činnosti, které v podstatě nejsou potřeba, a to, co by se mělo dělat, se nedělá. Teď mají lidé možnost upozorňovat na to, co je opravdu trápí a je to oficiální cesta, která dosud chyběla. Diskuzní fórum na stránkách města před několika lety v podstatě skončilo a facebookový profil, který provozuje Roman Kvak, není oficiálním komunikačním kanálem města, nehledě na to, že mnoho lidí facebook nepoužívá. Cílem tedy bylo vytvořit uživatelsky jednoduchou aplikaci a nebudu tvrdit, že jsme první. V různých modifikacích ji už několik měst a obcí využívá. Teď je na občanech města, aby ji také rozumně využívali. Podle mne to usnadní práci i správě města, i když může mít ze začátku pocit, že je to právě naopak,“ doplnil Adamec.

Moderní technologické trendy začal Petr Adamec na loketské radnici zavádět už v roce 2015, několik týdnů po svém zvolení. Zasadil se například o internetovou evidenci městských faktur a spolu se zastupitelem Kristiánem Šujanem pak rovněž prosadil natáčení jednání zastupitelstva na kameru a následné zveřejňování záznamu na internetu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

WP-SpamFree by Pole Position Marketing